Театральні проекти

Театральні постановки в Домі МК – це важлива і непересічна історія незалежного українського театру в Києві. Щоразу глядач знайомиться не лише з мало знаними п’єсами, а й з нетривіальним їх втіленням на сцені. Водночас Дім МК став відправною точкою для освітніх практик українських акторів і режисерів. Це дало можливість пропонувати українському глядачеві постановки, які створюються безпосередньо для нашого театрального простору і є наслідком професійної комунікації між різними учасниками театрального процесу.

З 2013 року Дім МК розпочав співпрацю із українсько-американським театральним режисером Олегом Ліпциним, який є засновником “Семінару Ігрового Театру” – освітньо-театрального проекту, художня філософія і творчий метод якого базуються на практиках видатного російсько-американського актора і педагога Михаїла Чехова. СІТ працює з текстами Бруно Шульца, Михайла Достоєвського, Антона Чехова. Студенти вивчають англійську, німецьку і польську мови, таким чином розвиваючи практики багатомовного театру в Україні й інтегруючи українську культуру у світову. Ці методики ігрового театру нині широко застосовуються в світовому театральному процесі.

У виставах СІТ й авторських постановках Олега Ліпцина широко застосовуються нові медіа. Зокрема, 2015 року на сцені Дому МК було представлено інтерактивну виставу “Підпілля” (за повістю М. Достоєвського “Записки з підпілля”), для якої українські ІТ-ішники спеціально розробили комп’ютерну програму «свідома камера». Технологія дозволила глядачам наживо побачити «роздвоєння» героя Ф. Достоєвського через взаємодію актора зі своєю проекцією в реальному часі.

Особливою театральною сторінкою Дому МК є співпраця з режисером Олександром Крижанівським та його “Новим театром на Печерську”. Кожна постановка Олександра Крижанівського на нашій сцені – це більше ніж власне традиційна драматична історія, адже режисер майстерно втілює у життя міждисциплінарні проекти: містеріальна драма “Трансформа” стала складною, багаторівневою композицією, яка об’єднала театр, симфонічну та хорову музику Вікторії Польової, світло і звук – на рівні символів; у виставі “Гессе. Притчі”, що об’єднала тексти притч, створені німецьким письменником Германом Гессе під час Першої світової війни, а також його роздуми й думки з творів різних часів, музичні і візуальні рішення були повноцінною складовою акторської гри. Щоразу поставновки Олександра Крижанівського і “Нового театру на Печерську” розкривають нові грані можливостей сучасного театру.

Водночас Дім МК відкритий до нових спільних проектів із молодими українськими режисерами і театральними формаціями. З 2016 року на нашій сцені заплановані спільні проекти з “Диким театром”. На постійній основі триває прийом заявок від українських та закордонних театрів щодо нових постановок на нашій сцені.